Nyheter om svininfluensan A(H1N1) 2009-10-18

söndag 18 oktober 2009

Detta är en sammanfattning av nyheterna om svininfluensan A(H1N1) 2009-10-18. Meningen är att skapa ett nyhetsflöde som går att följa över tiden. Detta kan bland annat vara intressant i framtiden samtidigt som de viktigaste nyheterna finns samlade på samma plats

Fettdoktorn får sparken
Anledningen: hennes åsikter om vaccinering mot svininfluensan och mammografi. -"Jag är fullständigt rättslös" Fettdoktorn Annika Dahlqvist har nyligen varit i blåsvädret för flera kontroversiella uttalanden. Och nu får hon sparken från jobbet som jourvikarierande läkare i Västernorrland.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5957251.ab


Hon vill varna för vaccinet
Var och en bör läsa på om vaccinet mot svininfluensa. – Det är för dåligt testat, anser Marina Szöges, homeopat bosatt i Bergshamra.

http://www.norrteljetidning.se//nyheter/artiklar/id/11490


Svenskar drabbade av allergi efter vaccinet
Tusentals svenskar har redan vaccinerats mot svininfluensa. Nu kommer nya rapporter om biverkningar. Tre svenskar har drabbats av allergireaktioner av vaccinet. - Det är reaktioner som tryck över bröstet, tungt att andas och rodnad på bröstet. Alla tre har tillfrisknat, säger Gunilla Sjölin Forsberg vid läkemedelsverket.

http://www.expressen.se/halsa/1.1745698/svenskar-drabbade-av-allergi-efter-vaccinet


”Injektionen gjorde mig sjuk – testet är oansvarigt”
Tyska media rapporterar att en 40-årig tysk affärsman – Axel Sch - som deltog i den första
studien av ”svininfluensa” vaccinet blev allvarligt sjuk efter injektionen. Mannen deltog i den kliniska testen vid Ludwig Maximilian Universitetet i Mûnchen, ledd av Dr Frank von Sonnenberg. Efter att ha fått sin vaccination den 10 augusti, blev han allvarligt sjuk bara några timmar efter injektionen. Han säger, ”Injektionen gjorde mig sjuk - testet är oansvarigt” - ”Jag kände mig fullständigt omskakad, på tredje dagen fick jag ont i njurarna, huvudvärk och feber. Sedan fick jag en hostattack och tvättstället färgades rött, - det var blod”…

http://www.vaccinationsfaran.se/pdf/Injektionen%20gjorde%20mig%20sjuk%20-%20testet%20oansvarigt.pdf

Comments

No response to “Nyheter om svininfluensan A(H1N1) 2009-10-18”
Post a Comment | Kommentarer till inlägget (Atom)

Skicka en kommentar